درباره دبیرستان سپهر
بنام خداوند گردان سپهر
در پس سالها تجربه و با گذشت ماهها از مطالعه و برنامه ریزی، در فرخنده روز بیست و پنج اردیبهشت 1399 که ایرانیان بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی این باغبان درخت زبان پارسی را بجای می آوردند ، نهال "دبیرستان غیر دولتی پسرانه سپهر" در سرزمین دانش و هنر غرس گردید. تا با همت و تلاشی وصف ناپذیر، پذیرای فرزندان عزیزمان در سال تحصیلی 1400-1399 باشد.
"دبیرستان سپهر" حاصلِ دانشِ آموزش و خلاقیت در فنآوری و برنامه ریزی است که با اراده بهترین معلم و تلاش تنی چند از فرهنگیان و متخصصان این مرز و بوم پا به عرصه فضای آموزشی جزیره زیبای کیش گذارده است.
به سختی الماس و به نرمی مداد، به هر روی اثرگذار، نشان از عزم راسخ دبیرستان سپهر در راه پرورش و آموزش فرزندان ایران عزیز دارد.
یاد بگیریم چرا و چگونه باید بیاموزیم و سپس شوق آموختن و لذت یافتن را در وجود خود احساس خواهیم کرد.
توجه به سه رکن اصلی ساختار، ویرایش پذیری و مخاطب در تولید محتوا، سر لوحه فرآیند روش آموزش در دبیرستان سپهر است تا آموختن در نزد دانش آموز، آمیخته با شادابی، شوق، خودباوری و امید باشد.
دبیرستان سپهر در میان راهبردهای چندگانه خویش، برچسب گذاری محتوا را مهمتر و کارآمدتر از همه می داند. دانش آموز، سفر خود به عمق محتوا را آغاز می کند و برچسبها به مانند علائم راهنمائی در کوتاه شدن زمان و رسیدن به مقصد او را یاری می کنند.
دبیرستان سپهر آموخته است که چگونه دانش آموز را برای فعالیتهای یادگیری به تلاش و تکاپو دعوت کند و می داند که خلق انگیزه نزد دانش آموز ، نگاهبان شوق یادگیری اوست.
خلق فرصتها برای دانش آموز با یافتن ارزشهای درونی او میسر میشود، این مهم با روشهای متداول ارزشیابی حاصل نمی گردد. دبیرستان سپهر ارزش دانسته های دانش آموز را در یک عدد خلاصه نمی کند بلکه او را به بسمت استعدادهایی که دارد هدایت می نماید.
خداوند را سپاس که در دو سال متوالی به عمر نهال سپهر، رتبه نخست دبیرستان های منطقه و استان در امتحانات نهائی پایه دوازدهم از آن دبیران و دانش آموزان سپهر مقرر گردید. و به درگاهش شکر گزاریم که تمامی فرهیختگانمان در بهترین رشته ها و دانشگاه های دولتی کشور پذیرفته شدند.